tisdag 31 januari 2017

Kortison & Morfin

I natt ska jag nog sova
I går natt sov jag absolut inget låg bara och hade en fruktansvärd värk i armen och axeln
I dag masserade sjukgymnasten min överarm för den är jätte svullen
När doktorn kom in för att titta blev hon lite chockad
Så ska armen inte se ut sa hon
Jag skickar remiss till ett ultraljud
Sen pratade vi om kortisonspruta
Ja gör vad ni vill sa jag
Hon undrade hur jag mådde
Jag börjar ge upp lite nu svarade jag
Det var inte så här det skulle varit
Nej svarade hon det förstod hon ju
Gör vad ni vill
Men B sa hon så här får du inte må
Jag hade inte sovit på hela natten, hade haft ont i två dagar
Hon skrev ut morfin till mig så jag kan sova på nätterna
Gör jag inte det fungerar jag inte
Kortisonspruta och lokalbedövning fick jag en ggn till men den här ggn stack hon nåt ben i axeln ,jag trodde jag svimmade på plats
Hörde bara hur hon bad om ursäkt
Nästa tillfälle låg jag ner
Antagligen svimmade jag
Hon skrev ett nytt läkarintyg åt mig och skickade in den direkt via datorn till FK så jag behövde inget göra
Jag åkte hemoch hade in i helvetes ont och bara grät
Handen var iskall
Jag somnade
Hörde telefonen ringa långt borta men jag brydde mig inte om den

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar