onsdag 25 januari 2017

Innanför besvikelsen


Ja så kom beskedet igår att jag inte får behålla jobbet där jag praktiserat
Slag i magen
Jag ligger redan
Sparka inte
Jag reser mig, med en ond arm och axel så reser jag mig något så när
Jag blöder inte synligt eller så men jag blöder inuti
Innanför huden
Inuti mig själv
Hjärtat gråter en del
Nu ska jag bestämma mig för detta
Ska jag ändra mitt cv och se mig om efter helt andra jobb ?
Jag vet vad jag är bra på ?
Vill jag ha/ ta ansvar för ett företag åt någon annan ?
Vad vill jag ha ut av mitt liv ?
Jag har gått på många minor under mitt vuxna levnadsliv och jag tycker att vuxenlivet inte givit mig en fair chans alls
Livet har varit jätte tufft sen jag blev "vuxen"
Om jag vill skydda mina barn från det ?
Ja det skulle jag vilja men vet att jag inte kan
De får ta sina kast i livet och förhoppningsvis lära sig att hantera det på ett bättre sätt än vad gjort
Jag är ledsen
Jag är arg
Men framför allt känner jag mig nog mest besviken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar