fredag 10 februari 2017

Iskall känsla

Googlar under dagen i ren trötthet och vet egentligen inte vad jag söker
Av en händelse talar min hjärna till mitt psyke
Leta utmattnings syndrom och det gör jag
Hittar en pålitlig klinik i Stockholm
Kollar upp vad som står och häpnar ,fortsätter , kan inte släppa det
Får en konstig känsla i magen
Mycket stämmer
Läser vidare
Allt stämmer
Det hela avslutas med ett test man kan göra och det skulle jag aldrig gjort
Stressmottagningen säger i testet att det är oroväckande
Du bör söka hjälp
Vänta inte
Detta är seriöst
Alla mina farhågor besannas i ett skrämmande iskall minut
En iskall känsla sköljer över mig
Vad mitt hjärta säger mig
Vad min intuition säger mig
Vad min magkänsla säger mig
Och ändå ska andra rätta mig
Den dagen jag inte finns då kan ni snacka bakom min rygg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar