söndag 25 januari 2015

Nostalgi

Var det någon som såg mitt inägg igår?


Då såg ni en liten konstig figur på bild...det var John Blund

Jag växte upp med John Blund 
Året var 1971 som programmet hade sin premiär och det varade ända till 1973
Det var ett program som mina föräldrar alltid tittade på som hette "Halvsju"

Ett program som Åke Falck var producent för 
Åke Falck var gift med Karin Falck som också var med i programmet tillsammans med Lennart Swahn, Gun Hägglund, Lars Widding och Karl-Axel Sjöblom
John Blund tillhörde det inslaget som var för de mindre barnen däribland jag då !
Man fick följa med på olika äventyr John Blund skulle på , det var oftast att hjälpa barn i olika situationer ,animerat var det...jätte fint
När John Blund var färdig med sitt uppdrag stoppade han ner handen i sin säck och plockade upp den , och blåste glitter sand i ögonen på oss barn för att vi skulle drömma sött och sova 
Och det gjorde man

Efter det kom Drutten & Gena
Från A till Ö
Fablernas Värld
Beppes Godnattstund
Pellepennan och Suddagumman i Alladeland
Vilse i pannkakan
Linus på linjen
Anita och Televinken
Paddington
Trazan och Banarne
Teskedsgumman och Trolltider var mina bästa julkalendrar
Minns ni dom alla!!!

3 kommentarer:

  1. Jag minns alla, en pingvin minns jag också svagt i ett program dom sändes från Malmö tv ! Trolltider också min favorit och mumintrollen !

    SvaraRadera
    Svar
    1. L det var ju Pingu
      Så gammal är faktiskt den serien fast den visas idag !
      Ja Mumintrollen glömde ju jag
      Sen fanns ju Jalle,Hjulius o Hjalmar !!! hette dom så ?
      Dom var jag inte så förtjusta i
      Televinken och John Blund älskade jag
      Kom ihåg att jag en jul fick en John Blund docka av mina föräldrar

      Radera
  2. Pingvinen var en utklädd snubbe och Lasse Holmqvist var programledare. Dags att googla det !

    SvaraRadera