tisdag 6 januari 2015

Förberedelser inför resan

Gör jag idag!
Plockar fram min fina resväska ,som jag och L såg på Emporia första gången tillsammans,sen tvättar jag kläder, en del ska med annat inte men är rent när jag kommer hem
Sen ska material plockas fram och packas ner i en väska
Stora pärmarna behöver jag inte ta med mig , alldeles för tungt, vi får ny pärm för varje steg,den här gången ska fokus ligga på;
Feng shui för företag och allmänna miljöer
Eight Mansions  Ba Zai
Flying stars
Space clearing
Att göra konsultation

Spännande!!
Men säkert inte helt enkelt

Jag har börjat fundera på vad det är jag har börjat läsa!
Så dags ,kanske du tänker...Ja för jag påpekar för mina nära och kära att det inte är en inredningskurs jag går men mer och mer får jag det till mig att det finns mycket inredning med i bilden
Inte mig emot men det är svårt tycker jag att berätta för andra vad Feng Shui är för något
Men jag intalar mig med att när kursen är slut då vet jag riktigt

Nu blir det alltså 3 steget av 4
Separationsångesten börjar redan komma smygandes kan jag säga
Tänk om vi inte håller kontakten med varandra, vi som gått kursen
Man har ju fått så fin kontakt med de flesta där och kanske de andra redan nu vet vad de ska göra efteråt men jag står och stampar på samma platta
Jag är rädd för att starta mitt eget varumärke ,det har jag kommit på nu i efterhand
Jag vet att jag kan men jag behöver någon som står bakom mig och hjälper mig när det kör fast sig och den någon har jag inte
Jag vet att jag är noggrann, bara jag får förutsättningarna med lugn och ro omkring mig
Jag kan detta men behöver mer träning
Jag har fullt med ideer
Jag kan färger
Jag kan former
Jag ÄR en mycket kreativ person - bara jag får hålla på med det jag älskar!
Men jag känner att jag skulle behöva få jobba hos någon som kan detta där jag liksom får vara en lärling
Vad som stör mina tankar och som gör mig mycket mycket stressad är att jag måste tillbaka till det jobbet jag har för det har absolut inget med detta att göra och jag har svårt just nu att fokusera på två saker
Jag känner att jag glömmer vad jag lärt mig på kursen när jag går tillbaka till mitt jobb
Kanske ni tänker att jag inte är klok som har ett jobb att gå till , men riktigt så är det inte
Det jag lär mig på kursen är balans och harmoni och det har jag inte i mitt liv alls nu, så därav känner jag som jag gör

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar