lördag 9 juli 2016

Nostalgi & Minnen


Just nu spelar dom "Reet Petite" på radion och när jag hör den tänker jag alltid på bästisen L s pappa Yngve som idag inte finns med oss ,men han står helt säkert uppe hos sankte Pär och mimar eller rent av sjunger den för alla som finns där uppe
Han gillade denna låt och när man var hemma hos dem så skrattade jag varje gång jag såg honom stå och sjunga och spela luftgitarr till
Träffades vi på vårt sommarjobb L och mitt där både han och min mor jobbade så kunde han komma förbi och säga ;
-" vad säger du B ska jag ta och sjunga en fin goding ?"
Han syftade då till denna låt om den just vid tillfället spelades på radion då
Ja jag bara skrattade då som nu
Och minns
Minnena är dom som består
Minnena kan ingen ta ifrån mig
Eller dig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar