onsdag 20 juli 2016

Nära minnen


 Dessa personer är alla födda i Malmö
Mitt Malmö
Lite kuriosa är att Eva Rydberg tillhörde också Västra Skrävlinge  precis som jag
Anita Ekberg bodde i samma gata som far när de var barn så henne kände han också som barn
Eva Rydberg älskade jag att imitera som barn                                                       och då blev det alltid Bofinken Knut   och jag                                                        fick alla att skratta      
                                                     Var det Nils Poppe filmer som visades på tv ja då satt lilla jag med en                                                          tallrik mat och tittade hellre på det än på barnprogram
                                                     Alla farser från Fredriksdal teatern han gjorde med Berit Carlsten och                                                          med Eva Rydberg och Eva Roos,alla dessa var oförglömliga
                                                    Vilka underbara minnen jag har va !!!!!



Jag har för övrigt bott i området Fredriksdal i Helsingborg som barn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar