onsdag 26 november 2014

Katt bland hermelinerna

Dagen började med ett besök ute i Kirseberg hos kronofogdens auktion
Ja där stöffar Betty Boop in som katten grrr bland hermelinerna
BARA karlar i hela hallen och uttittad det blev jag riktigt, duktigt och mycket
Kände allas ögon efter mig
Alla de herrar undrade nog vad jag gjorde där när jag med väldigt bestämda steg traskade in i auktionshallen även mannen som höll i det hela MEN han kostade på sig ett leende åtminstone
Männen märkte man höll på att dö av nyfikenhet
Några herrar skulle tränga sig före mig i kön och jag stod alldeles stilla och väntade men mannen som höll i det hela han hade full koll på vems tur det vart
Så sa han bara när ett pundhuvud gick före mig att du får vänta för det är damens tur här nu
Hörde ni ;" det är damens tur här nu "
Jag kände mig lite kaxig men samtidigt tyckte jag synd om klantskallarna
Tror det var både första och sista gången jag gick på nåt sånt!
Sen åkte jag till Lund för att se efter lite julklappar men tiden gick så himla fort
Mitt i folkvimlet trodde jag att jag så L min bästis men jag såg fel, men det var likt
Sen gick jag in på Noa Noa och hittade en väldigt fin kjol och en jätte söt kofta som jag köpte till mig själv
Tog tillfället i akt och frågade om de behövde anställa personal för lite timmar ,... eller ja nåt i den stilen , kom på mig själv att det lätt konstigt men expediten har jag snackat med för och hon berättade själv att hon gjort likadant när hon fick jobbet där
Kom in med ditt CV sa hon till mig
Sen fortsatte jag till Rabalder där jag provade den svarta klänning som är tänkt för julen och imorgon kväll
Expediten där känner jag också och berättade för henne om att Rabalder ska etablera sig i Ystad
Hon ville ha mitt mobilnr så skulle hon se vad hon och hennes chef i Lund kunde hjälpa till med
Två flugor i en smäll
Allt blev bara för mycket ,jag blev konstig och fick ont i magen, vad hade jag gjort....men så är det så jag vill ha det ...måste vidare i livet
Vad är det som händer med mig
Personlig utveckling grad tre!!!
Sen träffade jag min älskade unge och vi gick in i olika affärer
Där träffade vi på två kompisar till henne som slog följe med oss
Tack ungdomar för trevliga timmar men såå trött denna donna blev
Väl hemma beställde vi pizza mor och dotter mitt i veckan för det var vi värda
Hon som fått A i sin skrivning på baletten och jag som frågat om två jobb
Så min lilla unge hon gick och lade sig klockan nio, helt slut
Underbara tjej !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar