fredag 7 november 2014

En Prinsessa fyller 18

Idag för 18 år sedan föddes en alldeles underbar liten baby
En kall och mycket blåsig höstdag 1996 styrdes färden till Malmö KK
Där blev vi inlagda mannen,magen och jag
Lilleman fick stanna hemma med mormor i Malmö
Denna gången gick det ändå ganska fort ,vi kom in vid 08:00 på morgonen och inte mycket hände men så på eftermiddagen började jag känna att värkarna kom bra mycket tätare
Så var det nog dags på riktigt för det började bli jobbigt att t om andas
Jag tänkte föda med hjälp av akupunktur denna gång så jag fick vad man kalla Whiskeynålen vilken man sätter mitt på huvudet och detta var så himla avslappnat och skönt
Så började det bli intensivare och så blev det då dags
Det blev en liten flicka
Med mörk lätt röd kalufs och mörka söta ögon tittade hon på oss
Inte ville hon ut, det var ju mycket varmare i mammas mage, så skrek gjorde detta lilla liv, inte bara lite utan mycket och högt för hon ville höras
Ja jösses vad hon kunde
Ljud var där verkligen i denna lilla Lady
En mamma såå himmelsk lycklig och en pappa såå utom sig av stolthet så det gick inte att beskriva
Och en storebror som nog kom att tycka vad konstigt att en traktor kunde bli en bebis
Det var kärlek vid första mötet med storebror men en iakttagelse som var stor i ungefär tio minuter förundrad över vem denna bebis var som låg i mammas famn
Hon var ju trots allt söt men hon lät konstigt tyckte han nog

2 kommentarer:

  1. Denna lilla tjej träffade jag första gången då hon endast var några timmar, några månader senare gravid med min dotter fick jag den stora äran att bli hennes gudmor.

    SvaraRadera
  2. Ja fick du
    minns det som om det var igår :)
    18 år sen !!!!
    Fattar du detta Lena ????
    Jag gör du inte det
    men jag njuter av deras skönhet inifrån och utifrån

    SvaraRadera