tisdag 20 maj 2014

Underbara ögonblick


Idag fick jag ett såå fint gensvar av en kund som var inne hos mig och som präglat mig hela dagen
Kunden i fråga kom in med sin respektive för att handla och var så oerhört tacksamma över den servicen de fick och att de även fick ta del av den kunskapen jag hade ,enligt kunden då..
När inköpet var avklarat önskade jag dem båda en bra dag och att de var välkomna åter
Mannen som går sist ut vänder sig om i dörren och säger ;
-Detsamma till er unga fröken, ni är mycket duktig på det ni gör och visar en service som är enastående
Förändra er aldrig lova det
Och så var det ute ur butiken,detta äldre par
Jag blev stående med en klump i halsen och mina ögon fylldes med tårar kände jag,jag hade två kunder i butiken då och de hade hört vad mannen sagt,jag var tvungen att samla mig för ett ögonblick för det är sådana här möten med människor som får mig att fortfarande tro på mänskligheten och respekten och tacksamheten för ödmjukheten hos andra människor.
För just ödmjukhet ,det är en sällsynt vara hos människor idag
Men jag är så stolt att mina föräldrar lärde mig detta

Så underbara människor det faktiskt finns
Tänk om mamma hört detta
Tänk om chefen hört detta
Eller andra som är ganska otrevliga ibland
Hjälp var tog min nussefilt vägen den skulle varit bra nu men den förlade jag för många herrans år sen

1 kommentar:

  1. Det viktigaste var att du hörde det och tog det till dig tänker jag, det är sådant vi behöver, positiva feedback och konstruktiv kritik. Jag läste en undersökning om negativa bemötande och för ett negativ bemötande behövs det fem positiva för att den negativa inte får fotfästet.Tänkvärt ! det äldre hade också förmågan och styrkan att säga det till dig, empati !!

    SvaraRadera