onsdag 7 maj 2014

20 år

Idag firar en ung man sin 20 års dag och det med att göra en audition på en skola en bra bit hemifrån
GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN 
&
LYCKA TILL



För 20 år sedan föddes denna kille på Trelleborgs BB, det var en lördag morgon som vi tre kom in ,han fortfarande skyddad i lilla magen,barnmorskan som tog emot halv sex på morgonen tyckte vi skulle ha det skönt och avslappnat så hon föreslog ett underbart bad där en eventuell födsel kunde ske... aldrig i livet tänkte jag med tanke på allt annat som också följer med ut vid en krystning
Nä så kul ville inte jag ha det
Timmarna gick och jag var vaken emellanåt men sov för det mesta för värkarna var jobbiga
Men mycket kompenserades av att pappan och jag hade världens gulligaste och bästa team som tog hand om oss och skulle göra denna födseln av vårt förstfödda barn till den bästa upplevelsen
Och så blev det
Klockan 13:14 kom bebisen så äntligen
53 cm lång
4 030 gram
med en tjock kalufs som var blond
Det var en liten pojke
Pappa, som nu L blivit grät av lycka och det gjorde jag med
Kändes konstigt samtidigt som det var den mest underbaraste känslan i hela universum
Vi var så LYCKLIGA
Vi hade fått en efterlängtad SON
Vi fick in en bricka med smörgåsar,kaffe,blomma och bubbel ; allt i blått
Och såå fick vi 3 en stund alldeles för oss själva
Underbara minnen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar