söndag 24 februari 2013

Vad är ansvar och vad är drömmar?

Jag går och grunnar på något som håller på att ta kol på mig fullständigt...
Jag har alltid tagit största ansvaret i vårt hushåll vad gäller marktjänst, barnen och skolan
Min man blev erbjuden jobb inom den stora koncernen han jobbar i idag
Eftersom han var lite,jag säger bara lite till åren kommen när frågan dök upp om att ta jobbet han har idag och få möjligheten att komma vidare från den gamla arbetsplatsen, så var diskussionerna många och långa innan vi var överens...ja det krävdes visst övertalning från min sida men samtidigt tror jag att han behövde min s k "välsignelse" för att verkligen veta att det var ok, för egentligen tror jag att han redan hade bestämt sig men så hade han ju oss, sonen och mig, att tänka på
Det har varit långa .tuffa turer kring detta hela för jag har många gånger känt mig som ensamstående med ett litet barn, senare ett andra barn till, för till saken hör det till att min man har rest land och rike runt och var sällan hemma under långa perioder men samtidigt är jag glad för att jag ALDRIG stått i vägen för honom och för hans karriär, för han arbetat upp sig ganska duktigt
Många har gångerna varit då jag varit ledsen och förmodligen i hans öron låtit gnällig, otacksam och bitchig men det har inte varit lätt för mig eftersom jag hade min skada som jag drogs med och kände mig mindervärdig på ett sätt, ja det har inte varit lätt MEN åren går och nu är situationen en annan
T ex att ta ett jobb, inget heltidsjobb, men ändock vad ska jag göra????
Jag älskar kläder,färger och form och helt plötsligt dyker det bara upp!
Rabalder söker både säljare och butikschef  men inte här utan vid den bohuslänska kusten och det i sommarbutiker som bara har öppet under sommaren
Jag känner panik för jag vill verkligen detta, det är för mig ett sätt att få in foten i företaget som vars kläder jag passar superbra i och som har en kvalite utöver det vanliga och i Lund påtalades det vid ett tillfälle att jag skulle verkligen passa till att vara modell för deras kläder ,gissa om det gjorde mig lycklig???
Det är inte lätt att få jobb i dessa butiker annars men så såg jag detta unika tillfälle men hur ska jag göra med det jobbet jag har nu, var ska jag bo,vem ska ta hand om det hela här hemma och se till att det flyter för om något skulle hända så kan jag inte bara sätta mig i bilen eller ta tåget och åka hem.... ja kanske jag måste säga som Askungen; ja vad är en bal på slottet...
Du som läser detta, kom gärna med inlägg för jag e villrådig
Mitt ansvar är ju kanske här hemma...

1 kommentar:

  1. Ansvar delas, ansvar ändras, eget ansvar och livssituationer ändras.
    Fungerar logistiken hemma om du får arbetet och att ni alla är med på ditt tåg kommer det att fungera med dock nog inte utan gnäll :) och stor saknad. Där fick du en efterlängtad kommentar ;)

    SvaraRadera