onsdag 6 februari 2013

Tänk om herr minister

Ja så hade jag beställt buketter till bästa vännens fars begravning, och allt kändes bra men sen kom jag ju på en massa saker som jag glömt och som behövdes åtgärdas men R blev dålig så jag fick köra och hämta henne på skolan och in på apoteket för att inhandla mer mediciner, så ja så kan det ibland bli.
Fick veta när jag ringde FK att man får ingen ersättning av dem för VAB ja inte ens det,VAB när ungdomen är fyllda 16 år, nähä sa jag,nä sa hon på FK det har regeringen beslutat att när man är 16 då klarar man av att vara själv hemma, det är bara om 16 åringen ligger inför döden eller får cancer som man får VAB!!!!! javisst sa jag men om man är yr och mår fruktansvärt dåligt och inte kan vara hemma själv då idiotförklaras man fråga jag! Nä R kunde inte och skulle inte behöva vara själv hemma man e rätt liten när man mår skit
Så Fredrik Reinfeldt, tänk om lite där; om din dotter mådde så tror jag inte heller att du skulle struntat i att stanna hemma,men ersättning hade du ju fått endå men det får inte jag och inte ens kompledigt har jag
Inte ska man behöva drabbas av varken cancer eller döden för att ens mamma och pappa ska kunna vara hemma hos en bara för man är 16 och anses då vara stor och kunna ta hand om sig själv...det finns fler åkommor som kan uppstå t ex att man blivit transplanterad och kroppen inte "hittat hem ännu"och man mår uselt herr minister!
Tänk på den
Och det finns mer att skriva om men det tar jag en annan gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar