söndag 24 februari 2013

Semester och sportlov

Så har faktiskt en vecka bara sprungit iväg, egentligen är det hemskt tycker jag och även dottern att först så går de två första dagarna sakta men sen från mitten av veckan och fram till söndagen så kan man bara knäppa med fingrarna så är veckan slut - är det fler som känner likadant???
Måndagen jobba jag sen tog jag semester två dagar så det blev semester för min del hela veckan.
Letade jobb ett par dagar där och har inte fått svar från några i o m sportlovet.
S har besökt sin kusin i malmö och varit med kompisar och R har också träffat kompisar.
Så det har varit rätt så lugnt i veckan.
Söndagen den 17 e åkte jag och väninnan till gospelövning i hörby, slöt upp med vår körledare och två andra.
Vilken tur att vi åkte dit, dels sjunger KS sina låtar lite annorlunda på så sätt att de gör dom till sina egna på ett sätt dels var det helt underbart att få sjunga så starkt och lågt som jag känner att jag själv sjunger men kanske sällan kan på våra övningar.
Kul var att tjejen som stod bredvid mig-hon var jätte duktig-sa åt de andra i alt stämman att hon tyckte vi sjöng jättebra så de kom att få uppbackning av oss, för själv skulle inte hon vara med den 10 mars när vi ska ha gospelkonsert i ö kärrstorp ihop med dem.
Men jag säger bara oj oj och åter oj, vänta bara tills vår egen kör blir varse om hur låtarna ska sjungas,inte helt säker på att alla kommer att hänga med; för det är nåt visst med att sjunga gospel det måste ni som vet hålla med om! Det är hämningslöst och underbart man bara liksom är och sjunger så det känns i kropp och lungor m a o helt underbart att bara strunta i noter för en gångs skull ...mmmm som en förlossning kan man nästan likna det vid, när det är över känner man sig stark, upprymd och bara så jäkla lycklig, man e som en ny människa
Funderar på att ev jobba x någonstans i den bohuslänska kusten men vet ej i nuläget hur jag ska fixa detta
Återkommer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar