fredag 29 maj 2015

God tid


Tänkte tillbaka när jag hörde dottern berätta om uppdraget hon och en skolkamrat till henne fick igår, nämligen att ta sig till Grand Hotell i Lund och sätta ut alla bordsplaceringarna för treorna som nu skulle ha sin fest där igår då
Hon berättade att hon kom ut på trappan och ser alla sina "gamla" skolkamrater stå där i parken och samlas ,alla var så tjusiga sa hon och killarna var riktigt stiliga tyckte hon
Hon sa hon blev knäsvag när hon såg alla
Så fina
Så stiliga
Så glada
Så roligt de skulle ha
Så vackert det var inne på Grand
Jaa hon var euforisk min tjej som själv står där om ett år
Och det fick mig att tänka på sonens student
Som förälder gör man verkligen så gott man kan och definitivt ingen skillnad men ungdomarna själva känner av att det är skillnad
Men det är ju så för oss också som för dom att vi lär oss både av lyckat och misslyckat
Det enda som var misslyckat var körningen en sådan dag
Min man och jag såg ju inte varandra den dagen, jag höll i trådarna i festlokalen och minglade med gästerna och min dotter höll mig sällskap och hjälpte mig stort
Min man satt mest bakom en ratt och bakom en tallrik den dagen
Nu handlar det om ca 1 timmes bilkörning fram och tillbaka ca 4 gånger
Men allting går
Man vill ju så gärna hålla en studentfest hemma i trädgården för sina barn men det går inte alltid som man tänkt sig
Så därför har jag redan varit ute på nätet och kollat in lite stuff
Var ute i god tid förra gången men det var bokat på alla tänkbara ställen så jag tänkte ett år innan men det går inte att boka såå tidigt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar