söndag 22 mars 2015

Inspiration


Det var roligt att se en av vännerna göra om i sina hem
Glädje att vara varandras inspirationer 
För en tid sen minns jag då en del av mina vänninor frågade mig (inte bara en utan de var sju stycken) som alla lite undrandes ställde mig frågan varför jag skulle vilja ha gråa väggar t ex.
Det var väl inget kul eller upplyftande
Näää det var det kanske inte men jag fick mina svar som jag kände inombords bl a på utbildningskursen i Stockholm att den grå färgen dämpar och faktiskt är graciös och stilig för den delen med
Men också tacksam att lägga till accent färger vid olika årstider vilket gör tycker jag att man inte tröttnar på grått som kanske på en annan färg lika fort
För min del känner jag hur den grå färgen lugnar mig mentalt och sinnesmässigt och känns skönt
För ögat och sinnet matas med en massa färger där ute och då kan det kännas väldigt skönt att komma hem till det lugna och balanserade
En av vännerna har gjort det väldigt fint genom att bryta med en fondvägg som fortfarande håller sig till det grå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar