fredag 13 mars 2015

Fredag 13


Vaknar till ett underbart fågelkvitter och öppnar upp de gröna och ser hur solen skiner med dess fulla styrka över byn...åååhhh man vill sååå gärna ligga kvar lite till ...och den känslan förstärks ännu mer när lillkisen Bunt kommer smygandes över täckena och försöker hitta mig eller kanske en skön mjuk plats att inta för en god sömn i solens sken
Mmmm blir lite konfunderad när hon då intar en plats på min mage...jo mjukt skulle det ju vara
Jaja får väl unna henne detta då eftersom hon varit krasslig för inte så länge sedan och vilken payback det sen är när man hör hur katten spinner så man själv blir alldeles dåsig och faller för ett ögonblick tillbaks i sömn
Detta kallar jag sovmorgon och vem bryr väl sig då om att det är fredagen den 13 i dag!!!
Jag funderar på om jag ska ut och spana in min trädgård för jag är så sugen på att ta fram trädgårdsmöblerna trots att det blåser kalla vindar men man kan ju bara sitta ute och har varma kläder på sig men att få solens ljus på sig är ju trots allt som att hälla i sig ett glas apelsin juice

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar