onsdag 17 december 2014

Söt Lucia i Tomteboda

Igår berikades vi med ytterligare ett Luciatåg med tärnor och coola musikergossar
X roligt var det att Lucia var blond och långhårig (som många tycker det ska va...)med tomteluva och lång tofs hängandes och hon var en han
Jag och många med mig skrattade för det var riktigt bra och trevligt att de gjorde det hela annorlunda
Det var julkonsert med musikeleverna på folkhögskolan i Furuboda
Luciasångerna var återigen arrade mycket tjusigt ,var identiska med det jag lyssnade till i domkyrkan
Kanske jag nu får ta del av dessa till jul när barnen är hemma under lovet
Jag längtar!!!!
Det var mycket fina låtar som spelades upp på konserten ,en del har man hört många ggr men man har ändrat om lite i stuk och sound, häftigt ,andra var mindre spelade på radion och jag kan lugnt konstatera att julfeelingen den infann sig fort
Feeling fick man verkligen ex när man spelar upp "o come ,all ye faithful " med slagverk, gitarrer, keyboard,tamburin ,en doakör på fem tjejer med de bästa rösterna som hörts och en solist som hade en väldigt stark röst ...hon sjöng låten som man brukar men musiken var rockigare i soundet
Suveränt bra!!
ÅHHH vad man rös i hela kroppen och sitta still det kunde man bara inte
TACK underbara elever
God Jul på ER ALLA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar