söndag 14 december 2014

Ovanlig Lucia i Domkyrkan

Blev det på fredagsmorgonen
Men såååå vackert har jag då ALDRIG varit med om!
Det var musikaleleverna från LDMG som sjöng i Lucia tåget och ALLA hade likadana skor på fötterna
Sina dansskor
Ni anar inte vad mycket det gör för helheten ,att alla ser likadana ut
Tjusigt!
Danseleverna stod för ,håll i er nu ,DANSEN... på ett lucia firande kan ni tycka!!!
Gå dit nästa år och se det ,jag lovar ni kommer inte att ångra er
Ut kom de och ställde sig framme i den breda gången ,Lucia tåget med 90 elever stod på den långa trappan
Pampigt var det
Dansarna började röra sig till klockringningen i svarta kläder, trodde först att de värmde upp men förstod sedan att det var så det skulle vara
När klockringningen är över tar de av sig det svarta och under har det söta vita klänningar med röda band längst halsringningen, så fint killarna hade vita skjortor och svarta byxor
De dansar och musikaleleverna sjunger så vackra arrangemang som man inte hört tidigare
Det var som det gick en rysning i ryggen på mig
Jag satt och i princip bara gapade
Tänk vilket äventyr och vilka upplevelser min R tar med mig/ oss på
Jag behöver inga som helst julklappar detta är för mig tillräckligt att få uppleva
Tusen Tack LDMG för att NI finns och berikar OSS med ALLT detta
GOD JUL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar