tisdag 14 oktober 2014

West End Girl


För exakt ett år sen vid denna tidpunkt satt vi inne på Her Majestys Theater på West End och fullkomligt rös av underbara känslor
Vi såg Phantom of the Opera
En weekend upplevelse min dotter fick av Min Stora Dag
Det var den bästa och finaste present hon fått av sjukhuset
Denna upplevelse gjorde att hon gick som i ett vaakum man fick liksom ingen kontakt med henne
Inne på teatern satt vi på balkongen längst fram och skådespelarna hade fått veta om R och att hon fått resan till London så de ville göra det extra minnesvärt för henne och för hennes familj
När introt till Phantom drar igång väldigt högt ryser S så starkt att hela bänkraden vibrerade och jag trodde han svimmade ni skulle sett hans ögon de var alldeles glansiga , jag blev väldigt rörd av se mina barn så otroligt glada och tagna av stundens allvar
R sitter framåtlutad och gapar och är helt i trans och det var inte ens lönt att ens störa henne men hon tog tag i min hand några gånger omedvetet ,jag tror det var som att hon ville känna efter att det hela var på riktigt


När Phantomen sitter uppe i hissanordningen i samma höjd som där vi sitter uppe vid balkongen vänder han blicken mot R och sträcker ut sin hand när han sjunger han vet att hon är R och sjunger direkt till henne många tittar åt henne och undrar så klart men det är bara vi som vet...
Hon blir alldeles salig och lycklig och rörd
" Såg ni" viskar hon och min man tryckte till min hand
När sen ensemblen kommer in i scenen från maskeraden då tittar de alla alla opp på oss där vi sitter inte bara en gång utan flera gånger och det var som om de sjöng direkt till oss när de framförde "Masquerade"




Ni som läser detta kan aldrig nog förstå vad denna resa och detta ögonblick betydde för oss där vi satt
Något alldeles rörande för mig och min man, och att se vår dotter i detta ögonblick det är fastglödat i våra hjärtan och att se vår sons glädje att också få vara med om detta ögonblick det finns inga ord för vår lycka
En ödmjukhet och en tacksamhet för hur det gått för vår dotter i en svår tid där allt hade kunnat se annorlunda ut men vi har hållt ihop verkligen i vått och torrt med livhanken i behåll många gånger har vi varit på gränsen att drunkna i havet men vi har alla fyra haft en änglaskara som vakat över oss och över våra två barn
Jag brukar ofta be till den heliga modern om min tacksamhet för vad hon gör
Hon håller sin vakande hand över oss


En LYCKLIG blivande musikalartist
med personligt autografskrivet program
från hela ensemblen
2013






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar