måndag 6 oktober 2014

Oktober

Nu är hösten här och vilken höst sen den har ju börjat helt underbart med mycket sol och ganska lugnt väder
Just i skrivandets stund så blåser det friska vindar ute


Bud på att elda i brasan och sätta en gryta med godsaker i på spisen och bara låta det stå och puttra i flera timmar på låg värme...mmmm!
Jag älskar hösten med alla dess färger, jag brukar säga att det är den vackra höstpaletten som kommer då
Älskar de mustiga färgerna som man bjuds på
Nu har jag rotat runt i alla viktiga papper som jag behövde ha tag i och skall ringa min bankkvinna för man måste ha ordning och koll på sin ekonomi otroligt viktigt
Och jag som trodde jag hade bra koll på läget ja det tyckte de på banken men jag är väl kritisk tyckte jag missat lite där men men man e ju bara människa eller hur
En kopp varm chai te ulletofflorna på fötterna och en gosig kofta och mys med katterna väntar
Skulle tänka mig att införskaffa krysantemum till entre krukorna idag men vill inte gå ut för det blåser så dant

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar