måndag 12 december 2016

Uppvakningen

Jag vaknar till av att någon säger mitt namn och frågar hur jag känner mig
Dimmig syn gör att jag inte ser ansiktet på denna röst
Jag harklar och säger mmm jo jag mår väl.... känner efter och just i denna sekund brukar jag kräka men jag fick känna efter
Hon som var sköterskan klappade mig på pannan och tittade mig i ögonen
Jag mår bra sa jag
Jag mår inte illa sa jag
Det brukar jag göra sa jag
Men det som var det hela här var att jag hostade för jämt
Men hellre det
Jag fick dricka
Sen fick jag en för mig världens goaste smörgås med te
Jag hade varit fastande från natten innan
Jag tittade på klockan och den var 18:30
Kisseriet skulle komma igång
Jag såg en ljusstake mitt i mörkret och det var mysigt
Det var bara jag och en flicka som hade sin mamma sittandes bredvid sig på uppvaket
Det var skönt
Efter 4 timmar där skulle jag få åka hem
Då hade jag hunnit prata med Dr i mobilen och med min man
Som skulle hämta mig
Hemgången var inte så underbar då trodde jag att jag skulle kräka flera flera ggr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar