måndag 19 december 2016

Bakslag

Igår var det mycket som hände
För mycket
Jag duschade första ggn efter op på ett "normalt" sätt
Det gick inte riktigt att tvätta håret
Det var jätte svårt att lyfta höger arm upp mot huvudet
Så det blev en pärs
Sen var det julklapps handling
Inget har i år blivit gjort pga op
Så ja jag preparera mig med smärtstillande mediciner
Det ger ett bakslag av att jag inte kan gå ensam och att jag får hålla någon under armen
Det gör också att jag inte kan bära något
Ett tag funderade jag på att ge upp
Det var skit alltihop
Och bara jobbigt
Och värre blev det
Vi fick sätta oss och äta precis som sist
Inta mer smärtstillande och jag såg att mannen led med mig
Sen sa jag att jag orkade inte mer och vi var ju inte ens färdiga med shoppingen
Gran skulle inhandlas ,hade vi inte heller
De valde en riktigt fin en
Äntligen efter detta åkte vi hem
Slängde mig på sängen
Katten kom och märkte att nåt inte var bra så hon lade sig på mig och började spinna
Jag somnade
Sen skulle kören jag är med i ha sin egen julkonsert
Jag gick i valet och kvalet, ska jag vara med eller sitta och lyssna
Det fick bli det sista och det ångrar jag verkligen inte
Hjälp så vackert 
Jag var helt blown away
Min man och jag åkte iväg på tu man hand 
Jag gick rätt dåligt då jag stöttade mig på honom och när vi kom in i kyrkan och mina körvänner såg mig...ja några grät och kom fram och kramade om mig försiktigt 
De sade de blivit rörda när de såg vi kom in och att jag fick stötta mig så mot min man
Men så är det just nu 
Och kanske för en längre tid för det här ett bakslag och det visste jag sen en vecka tillbaka då jag fått veta att detta kommer att ta mycket längre tid än vanligt nu 
Mediciner kommer att räknas ut och om i morfin väg för utan dem går det inte 
Tv tittandet igår kväll när vi kom hem var olidligt 
Ryggen värkte så jag grät
Och armen, hade kunnat slita bort den
Kändes som den var förlamad, bortdomnad
Gick och lade mig gråtandes och önskade att inget av detta någonsin hänt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar