tisdag 21 juli 2015

Vrede & avsky


Å
Tänk dig att du hela tiden åsidosätts och aldrig får göra som du vill
skulle vilja
Att du alltid blir tillrättavisad
Att du aldrig gör rätt bara fel
Att du har drömmar som du skulle vilja uppfylla
Som 18 åring
Drömmar om något du är bra på och visar prov på detta
Men någon bedömer dig vara dålig
Medelmåttig
Inte tillräckligt duktig
Någon som inte är fackman utan någon som verkligen inte kan detta alls, har bedömt att detta kan inte du
Sånt präglar dig livet ut och långsamt försöker du ta dig upp till ytan igen för att hitta en ny dröm som kanske finns
Du börjar tro att du nog inte var ämnad för det du brann för som ung så vi lägger det åt sidan
Det blir aldrig något av dig
ALDRIG
NÅGOT AV DIG
Jo
Något blev det av mig
Ett tålamod
Ett giftermål
Två barn som JAG ÄLSKAR MER ÄN ALLT ANNAT
En skadad nacke
Ett jävlar annama
En dålig kropp
En magkatarrs mage
Eksem av allt helvete
Ett dåligt självförtroende
En rädsla för att alltid misslyckas och aldrig lyckas
Aldrig få bestämma själv
Alltid bli bedömd
Jag ska klara mig du ska få se 
Jag hoppas att ditt hemska sätt mot mig får dig att på något sett må dåligt
För du är inte värd att respekteras
Du kan inget om respekt
Mitt hjärta får du ingen del i mer
Mitt tålamod är slut
Du fick mig att alltid vara sårad
Andra kallar mig lättsårad ja om ni bara visste det är så lätt för er andra att fälla och bedöma 
Ge fan i det och lägg er aldrig i sånt ni inte har en aning om hur det känns
Spela inte att ni vet
Så mycket skit jag har fått ta i alla dessa år
Nu är det nog
Tack

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar