söndag 13 april 2014

Ströget

En Köpenhamns resa gjorde dottern och jag i fredags
Tog öresundståget över och framme styrde vi kosan mot Ströget alltså gågatan i centrala Köpenhamn
Det var mycket folk och en hel del turister
Vår tripp var alldeles alldeles underbar, vi tittade på skor, kläder ,designmöbler ,designsaker , blommor sen blev vi hungriga
Vi åt på Mama Rosa en mexikansk restaurang där satt vi på andra våningen och åt varsin pizza
Det var trevligt att umgås med min dotter på detta viset lite annorlunda atmosfär men skitballt
Undras tro om jag kommer att få göra detta med min son nån gång för han föredrar kompisarna mer men änn så länge får jag hålla till godo med dotterns sällskap och med glädje gör jag det


När vi ätit gick vi upp för en av sidogatorna och min tanke var att hitta en Lisbeth Dahl butik men tänkte att det kunde bli svårt kanske....så hamnar vi utanför ett skyltfönster och jag sa till R att titta så fint påminner nästan om Lisbeth Dahl , så följer jag blicken uppåt längst fönsterramarna och ser till min glädje vad det står där...gissa vilken glädje detta blev ett wow moment

Här köpte jag mig ett paraply
Och sen kom vi förbi ett ljuvligt ställe som vi bara var tvungna att gå in på och köpa med oss kakor hem
ÅÅÅÅÅh såååå gott

Kolla in detta 
så farligt gott

Detta var vår första tripp till Köpenhamn och det lär bli fler turer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar