fredag 4 april 2014

Första intervjun

Så har då sonen ingått ett kontrakt med vuxenvärlden , nämligen varit på första jobb intervjun
Dom säger sig vara coola och stöddiga men men oj då lille hjärtegull så nervös han var precis som sig bör
Jag kan säga att jag gjorde en hel omvändning jämfört med mina föräldrar, jag peppa sonen med överdrev inget , sa som det förväntas av en ; det kommer att gå bra , var dig själv och titta dem i ögonen och svara så gott du kan och det du känner känns bra och när du kommer in gömmer du inte att ta i hand och rejält
Psykologi lite grann
Sonen var borta en stund och när han kom sa han ;skulle man inte ta rejält i hand det hade inte kvinnan gjort utan var en sk kall fisk , förutom det hade allt gått bra
Första "mandomsprovet" completed ^
Kul
Vissa söker och får svar direkt och blir kallad till intervju
Andra kan söka i det oändliga och får aldrig ett napp
C'est la vie
På min tid sa ens föräldrar att man skulle uppföra sig och göra som man tillsagd annars fick man inget jobb och mycket annat
men idag kände jag att nej det håller inte hela vägen idag
Många fler värderingar har vävts in idag i väven
Bara lilltjejen kvar nu men den loppan hon är ju bara sig själv alltid så henne är jag inte bekymrad över alls

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar