onsdag 13 november 2013

Vägskälet

Ibland nä faktiskt många gånger undrar jag vad det är jag håller på med...
som häromdagen när jag jobbade så undrade jag om mitt arbete alltså det jag själv utförde var meningsfullt eller inte...
Allt jag går igenom måste ha någon mer mening i livet än att jag ska göra det jag gör och få en del sura miner som jag känner att jag inte behöver ens tolerera, det finns ju faktiskt människor som nog hade uppskattat mig mer om jag i en annan roll gjort något mer meningsfullt !!!!!
Eller ....? inte....?
Åhh  ibland blir jag så hemskt irriterad och frustrerad och ledsen också när människor som det alltid går bra för inte förstår
Roligt att det går bra för andra men människor som aldrig stött på motgångar el sjukdomar som bara rycker på sina axlar och fattar inget
Vad är det du inte kan förstå, vad är det du inte kan känna ????
Förståelse för andra människor , empati !!!!
Är det verkligen så svårt ?
Man måste ibland anstränga sig för att inte trycka ner en annan människa som redan mår så dåligt och ber om hjälp än att bara trampa på den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar