måndag 18 november 2013

En stjärna har tänts på himlen

En stjärna har tänts på himlen efter ett långt liv.


Min mans stjärna
Mina barns stjärna
Min stjärna
Svågern m familjs stjärna
Svägerskan m familjs stjärna

En älskad och saknad mor ,farmor och svärmor har gått ur detta tidevarv
Ett gott liv som kantades av med och motgångar men alltid mötte du människor med ett leende och med en varm kram
Du förstod motgångar och dåliga besked ,du uppmuntrade mig och min familj alltid, och alltid på rätt sätt, Du förstod vad vi gick igenom, Du förstod våra tankar och vårt sätt och Du accepterade
Du tvingade aldrig en på något men Du sade vad Du tyckte Om man frågade, och det gjorde man för man ville ha Dina råd
Du visste vad R kom till att gå igenom och Du stöttade med Dina ord
Du visste också vad S kom till att behöva och där fanns Du för honom
Du fanns där också för L och mig
Du fanns för resten av familjen
Du orkade alltid ställa upp för oss barn och barnbarn


Du sade en gång till mig hur viktigt det är att finnas till och att ställa upp oavsett hur svårt det kan komma att bli....
"En mor kan hjälpa tio barn men tio barn kan inte hjälpa en mor"...ligger mycket i det talesättet
så därför har jag alltid stöttat och funnits där för min lilla familj


Du har lämnat oss nu men bara kroppsligt
Själsligt och andligt kommer Du alltid att finnas hos oss
Hos S och R har Du gjort ett enormt avtryck i deras hjärtan och i denna stund har de det svårt eftersom Du försvann så hastigt men för Din egen skull var det bra att allt gick så fort



Nu får Du äntligen träffa svärfar som Du saknat så väldigt mycket
Hoppas att Ni ser till oss emellanåt och hjälper oss när ni ser att vi behöver de där kloka råden vi alltid kunde få

Tack svärmor för alla våra hjärtliga samtal vi haft genom åren, allvarliga som skämtsamma
Allt förtroende du gav mig i mina svåra stunder och ljusa stunder
Alla råd och knep ,för Du visste , du visste , våra äkta hälftar kunde vara väldigt lika i sina sätt

Tack för att jag fick lära känna Dig och bli en del av Dig

Din svärdotter Berith




                     LYS MED DIN STRÅLGLANS PÅ OSS



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar