onsdag 13 november 2013

Be en Bön

På frågan om man kan vara utmattad så kan svaret visst vara - ja man kan vara eller åtminstone känna sig utmattad, häromdagen sov jag från 19:30 till 09:15 i ett streck så då måste man bara vara utmattad!!!!!!

Jag skrev sista gången på bloggen den 4 oktober och det är länge sen och det har faktiskt hänt väldigt mycket sen dess, både dåliga saker men framför allt bra och roliga ,helt sjukt underbara saker.
Just i skrivandets stund har jag en mycket nära kär familjemedlem som kämpar för sitt liv och som jag ber till varje morgon och varje kväll för att heliga moder Maria eller den heliga Madonnan som vi säger på mitt andra modersmål, ska hålla sin vakande hand över i denna svåra och jobbiga stund.
Jag tänder ett ljus varje dag som ska symbolisera den värme som jag och barnen vill skänka i tanke till denna underbara människa som har stått mig så oerhört nära men som känner lite att jag måste stå tillbaka för att inte trampa in i andras platser på, därför tänder jag ljuset så att Du vet att jag är med Dig hela tiden på mitt eget sätt.
D var också dålig och fick läggas akut in på sjukhus med väldigt hög feber och frossa, där blev vi liggandes i en hel vecka med påföljd att hon är hemma hela veckan och vilar upp sig och får nya krafter.
Jag ber en bön till den heliga madonnan ofta för jag tycker det ger mig kraft att orka med när livet känns tungt men också för att en underbar kvinna jag en gång fick lära känna som liten alltid sa till mig att om du ber till den heliga modern så skänker hon dig en hjälpande hand och väldigt mycket kraft att orka med vad än man är med om, och så har det alltid varit för mig.

Jag har mycket att skriva om så jag ber att få återkomma....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar