måndag 18 mars 2013

Moulin Rouge

I torsdags var det så äntligen premiär för ena gruppen i uppsättningen av Moulin Rouge med elever från Lunds dans och musikal gymnasiet.
Det var jätte jätte jätte bra alltihop,vilka fantastiska elever,vilken show,vilken dans,vilken sång men framförallt vilken scennärvaro
Detta var något utav det finaste jag sett i teaterväg.Har ni inte sett Moulin Rouge tycker jag att ni ska göra det.Hyr filmen, men ni som missade detta i Lund kan jag bara säga sorry guys you missed a whole lot.
Eleverna berörde publiken känslomässigt det var emellanåt så tårarna bara gick inte att stoppa och att se hur slutscenen berörde inte bara publiken utan också eleverna själva .... mmm....det var mäktigt, kan säga att det fanns herrar i salongen som torkade tårarna inte bara vi damer men eleverna på scenen när de tog emot stående ovationer i mer än sju minuter stackarna de rörde inte en min men deras tårar rann, man kände med dem men så stolta ni ska vara över den prestation ni gjort
Mycket bra!
Fick en pratstund med skolans rektor och vi var lika rödgråtna alla,hon fann liksom inte ord till detta nää det förstår jag.Hon var mäkta stolt, det både man såg och kände
Vad jag känner inför detta valet min dotter gjort......... ja ....när jag satt där i teater salongen så for tankarna i mitt huvud, tänk att R är med i det här sammanhanget i detta hela, ja jag har nog inte fattat detta kanske jag gör det den dagen hon själv står på scenen i denna teater salong, kanske fattar jag det än mindre då
Jag är så glad att jag \vi lät barnen välja själva vad de ville gå för utbildning, visst ,det fick väl vi också i viss mån ska tilläggas, för det var alltid meningen som alltid fanns där och vägde tyngst; se bara till att du har ett jobb så du kan klara dig. I dag väljer ungdomarna att ha roligt och med filosofin att det ordnar sig alltid.
Jag hoppas det.
Innerligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar