söndag 27 januari 2013

Åldras som ett fint årgångs vin

Åldras som ett fint årgångsvin
       Champagne
            Divine
I förgår fyllde jag 45 år och lite konstigt kändes det ju helt klart.
Inte så att jag är nojig över det men helt klart ska erkännas att det kändes mycket skönt att fylla 40.
Slut på alla ursäkter om allt möjligt, nu får man ta mig just the way I am.
Men visst kändes 45 lite vilt...
Jag brukar säga till min systerdotter att åldras är som ett gott årgångsvin, man är som ett gott mustigt Cabernet Sauvignon eller som ett väl avkylt Beaujolais, kvittar vilket man är lika god men bara bättre och bättre med åren.
Då så kallar min systerdotter mig därför för moster Mums,gulligt eller hur,
och tänk vilka puddingar jag kan ställa mig bredvid, tjusiga 40 pussarna   Gerard Butler mmmm
Pierce Brosnan åh hjälp, Hugh Jackman aha eller Mads Mikkelsen wow
Min man vill inte vara med på bild.
Tack ALLA som kom ihåg mig på min dag, det värmde!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar