onsdag 25 november 2015

Smash

Så hördes det när jag fick fötterna undanslagna för mig igår på AF
Hela min värld rämnade mitt för ögonen på mig
Jag satt och bara stirrade rakt ut i luften och undrade vad jag just hört av handläggaren
Först chock sen ilska
Gud förbjude vilken ilska jag kände
Ville slå sönder något där och då
Sen tänkte jag tanken att köra ihjäl mig det ska erkännas
En sådan ilska att hjärnan först blev alldeles iskall för att sedan bli varm och het av allt blod som pumpades upp i den
Jag visste inte vad jag skulle tänka
Ville jag fortsätta leva efter detta orättvisa beteende eller vad
Handläggaren var tvungen att gå ut och hämta papper åt mig för tårarna rann av sig själva i all ilska
Hur får detta fortsätta ?
Hur fortsätter jag ?
Hur går jag vidare ?
Grät hela vägen hem och när jag kom hem tog jag ett glas vin med en gång och fick gå och lägga mig
Jag var helt utslagen
Fy fan säger jag
Nu är min fundering om jag ska gå vidare och anmäla
Orkar jag ?
Måste jag , för min inre frids skull ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar