söndag 25 oktober 2015

Vardagligt

Kränkningar är vardagsmat idag för många
Dom som uttalar kränkningar är så imbecila att dom menar det dom säger eller så blir det ett hysteriskt skratt efteråt med påföljande replik ; " äh jag skojar ju bara det förstår du väl ,hoppas jag "
Nej, VARFÖR ska man ta sånt skämt ,för skämt är det ju faktiskt INTE, och NEJ det förstår inte jag varför jag ska förstå att du skämtar om det
Och JA jag HOPPAS att du FÖRSTÅR att jag tar detta på största ALLVAR
För vet du vad ,detta kallas kränkning av en annan person
Vad inte många vet eller förstår är exempelvis utbildningen jag gått
Den har jag betalat dyra pengar ,för mig ,att gå på
Pengar jag inte hade till hela utbildningen men fick låna lite till för att kunna fullfölja den helt
Du trodde nog att jag gått en kurs på ABF som kommer med utskick i brevlådan (inget ont i det men det är enstaka tillfällen det handlar om och inte alls det jag gått)
Du trodde nog också att i ditt sätt att se det så är det bara skit och trams
Det jag läst på fyra steg är vad som skulle görs på ett år
Jag är mitt i det och det är så komplext att det tar tid att få allt på plats
Fortfarande lär jag mig
Men när du på nästa fråga undrar vad jag ska göra och jag påtalar att mina avhandlingar inte är klara så frågar du vad jag gör på min fritid ,om jag gör något på min fritid ja då ska jag säga detta till dig
Jag har suttit med mina uppgifter på min lediga tid
Jag ska även hämta när busstrafiken inte tillgodoser oss med körningar i hemmatrakten
Jag ska ,gärna, ha mat färdig för oss alla eftersom jag är ledig,vilket jag tycker är ok
Jag ska tvätta vilket jag gör emellan men tvätten ska också tas om hand
Däremellan växer nervositeten om ifall man måste in och jobba och ställa upp för man är ju trots allt anställd och förväntas ställa upp, på dagar som man planerat att just skriva sina avhandlingar
Du vet också om min bakgrund, inte alla skakar av sig trauman och går vidare som om inget hänt
Trauman som funnits med i 15 års tid,tro inte att det varit lugna perioder där emellan nä nä du, det har varit en psykisk påfrestning hela tiden
En fysisk och mental stress som finns i kroppen och egentligen skulle jag kanske inte varit där jag är idag om inte för min förmåga och tycke för meditation och yoga
Det har varit min räddning
Men känsligheten den finns där och den gör att jag skyddar mig och därför ska jag vidare och träffa människor med mer empati och förståelse än vad du någonsin kommer i närheten av
Så på frågan vad jag gör på min fritid
Förutom det jag skrev så letar jag jobb ,gör mina avhandlingar på tre områden så försöker jag ta hand om mig och min kropp så att jag kan må så bra som möjligt och sållar bort människor som absolut inte har förståelse eller respekt för dom som inte är lika kvicka och arbetsföra eller mår lika bra som fler talet människor gör
Jag kom av mig fullständigt när man tror att jag inget gör på min fritid
När det hela man gör är att hela tiden räcka till
Så tänkte jag hela tiden på det du sagt men vänta bara det kommer
Och att jag inte skulle få kunder pga att jag inte kan förklara utan att bli osäker och darra på rösten ...det är för jag inte får bli vid det och utveckla mig men jag lovar dig jag kommer bli väldigt rik på det jag kommer att företa mig med
Rik på förtroende och respekt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar