söndag 6 september 2015

Last Night Of Prooms

Igår kväll gick färden med buss till Jakriborg i Hjärup
Där skulle scenen intas av Lundalands filharmoniska orkester 
Dirigenten var spännande ,ett namn både jag och min man kände igen
Väl på plats konstaterade vi att han hade mer humor än sin far vilket var roligt
Under pausen skulle jag köpa programmet utav just dirigentens far
Jag frågade om han kände igen mig
Han tvekade länge och tänkte men sa nej  
Då pekade jag på min man bakom mig 
Poletten ramlade inte riktigt ner då heller
Men så började vi prata och pappan blev överlycklig över att få träffat oss
Fler framtiden på vår gamla arbetsplats befanns sig där vilket var roligt att se då jag var där med min kör
Världen e liten
Vi tog i för kung och fosterland i " Rule britannia ","Jerusalem" och i "Land Of hope and glory "
Min man har verkligen en fin röst hörde jag för han sjöng lite extra högt vilket var kul


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar