fredag 29 augusti 2014

En egen dag

Som jag skrev i tidigare inlägg för ett tag sedan så gjorde jag en resa en söndag ,upp till vackra Göteborg men som tidigare gång lika regnigt...förfärligt regnigt
Jag hade bestämt mig för att prova på en dag  på Nordic School Of Feng Shui
Kursen hölls på Moveriet i centrala Göteborg och jag tog mina steg med mitt gulliga paraply i högsta hugg
Väl där fungerade inte portkoden vi fått men efter ett telefonsamtal till Susanna så kom hon ner och öppnade för oss
Förutom jag själv var det två från Norrköping,några från Göteborg, någon från Kungälv och någon tror jag ännu högre uppifrån landet så jag var enda skåningen på plats som dessutom kört upp tidigt på morgonen den dagen
Första halvan av kursen fick vi bekanta oss med Vetenskap,Konstform och Livsfilosofi kring Feng Shui och vi lyssnade och lyssnade och det var så otroligt lätt att förstå det hela det var så självklart för mig att vara där
Varför kändes det så här?
Jag satt där och funderade ett tag och fick bara en insikt i att det är detta jag vill lära mig
Det har verkligen fått mogna fram för i drygt 8 års tid har jag av och an funderat kring det hela och nu tyckte jag att det var dags att ta chansen på en prova på dag
Det har gett mersmak kan jag säga
Jag är så oerhört glad att jag tog chansen och med detta fick jag en egen dag!
Nästa vågade insats är att åka till vår huvudstad Stockholm för att där gå första steget i en utbildning för att bli konsult så småningom
Förlängt på mitt jobb fick jag också så ekonomin är trygg ett år till

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar