måndag 9 december 2013

Begravning med vacker och stilla musik

 
 
Det blev en värdig och fin begravning min svärmor fick
Mycket blommor vid hennes bår och min son fick inviga begravningen med en stilla, andakts musik på gitarr vilket var svårt och tungt för honom att framföra i stunden men han spelade för sin farmor och han ville att hon skulle tycka om det
Min dotter valde att spela en psalm på violin där hon skrivit om stämman till G-dur och fick hjälp att framföra den i två stämmor av sin faster
Det var vackert och farmor vet jag log på sitt moln när hon hörde vad Ni spelade för henne
Det var en stilla och fin begravning och väldigt värdig med vacker musik
Sen fick männen i vår familj bära ut kistan ur kyrkan
Min man och min son, min svåger med sin son och min ingifte svåger med sin son, alla tagna av stundens allvar
Tretton ljus tände vi ,dina närmaste, för Dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar