söndag 25 augusti 2013

SOV GOTT VÅR ÄLSKADE BALLE

Den bästa vänskap jag har är, har varit den jag hade med min katt Balle
Den går inte att jämföra med någonting annat
Absolut ingenting annat att jämföra med
En vänskap med total tillgivelse och en otrolig hängivelse och en  tillit och min stora stora kattkärlek, den var till Balle
I kväll var det ingen som slängde sig ner framför mig och låg och ville bli klappad på köksgolvet,
i kväll var det ingen som kom upp i soffan och luktade på mat oset när vi satte oss för att äta och heller ingen som låg bakom en i soffan när man skulle sätta sig till rätta och se på tv:n
I morse blev vi uppringda om att vi hade en katt som någon snäll människa tagit bort från vägen och lagt in henne vid gräskanten. Man hade tittat i hennes halsband och sett telefon numret hem till oss och ringt oss.
Tusen tack hälsar vi, för annars hade vi väntat ännu på att hon skulle komma hem
Hennes tid här hos oss är över men vi kommer att träffas igen och då ska vi göra det vi alltid
gjorde tillsammans.
Ett enormt stort tassavtryck gjorde Du i våra hjärtan och i vårt hus och ett stort tomrum lämnar Du efter Dig nu
Nu ligger Du på ett gosigt rosa moln och latar Dig med alla små änglar runt om Dig och som får känna på din underbara päls och mysa med Dig
Du kunde dämpa ens stress och Du förde över Ditt lugn på mig som jag aldrig känt någon annan göra
Skyddsängeln finns där för att spegla vem Du är,så att Du alltid kommer ihåg Din egen kraft och storhet. Det Du  visat oss.
Balle vill bli kliad över magen och få mat och vatten och kärlek därtill.
Hon ska också få ligga tätt intill och mysa och höra ens hjärtslag
Det var det hon älskade.
Sov nu gott för alltid lille sjians, koko sjans
                      Puss, älskar Dig
                      Familjen


Väntar på att bli kliad

 ÄLSKAD



Oh vad jag saknar Dig
Sov gott min lilla älskling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar