torsdag 18 juli 2013

Helsingborg

Under onsdagen var jag och min dotter i Helsingborg ,det man inte kan göra med hela familjen får man göra på egen hand!!!
Vi gick på Fahlmans Cafe  och tog en underbar fika där .
Inredningen var typisk 40-50-tal jätte fint.
Efter en stunds mor-dotter-snack tog vi en runda i stan under tiden väntade jag på ett samtal ang bröllopskortet någon beställt utav mig och denne person hörde av sig till slut.
Vi hittade en fin affär där dottern inhandlade små prylar till sitt nya rum.
När vi lämnat bröllopskortet tog vi en runda längst havskusten för det är min drog, jag bara måste insupa havsdoften, hör till saken att jag är en helsingborgstös till födseln och jag vet att en gång i tiden kommer jag att flytta tillbaks dit....det var helt ljuvligt att bara sitta där och lyssna till vågornas skvalpande mot stenarna
Sen styrde kosan mot Väla.
Emporia släng dig i väggen.
Här blev man åtminstone inte yr när man strosa runt...
Vi blev hungriga efter allt tittandet så en whopper meal satt som smäck
Tack R för en underbar dag
Du förgyller min dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar