onsdag 1 januari 2014

Nyårskonsert 2014

 
Så har jag tittat färdigt på mitt program som alltid är obligatoriskt för mig och har så varit sen 1972 när jag bara var 4 år gammal
Jag är i princip uppväxt med detta evenemang
Det är ett måste, nästan som ett gift, men ett väldigt bra sådant
Och jag njuter lika mycket varje år

 
An der shönen blaue Donau är en hyllning till den vackra floden Donau som rinner igenom 10 länder och däribland Ungern där jag har en del av mitt ursprung
Så denna vackra  melodi finns alltid med i olika sammanhang på något sätt
Det var vår bröllopsvals t ex.
Lade mig halv fyra i morse så det var ett underbart sätt att sakta få komma till sans så här
Idag ska jag blogga lite, laga något lätt, slappa, pula lite med lite av varje för imorgon börjar allvaret på nytt
Hoppas alla ni har haft en skön avslappnad stressfri jul och att ni ätit och druckit gott och att nyår också var fin för er
Hoppas ni inte sköt många raketer för miljösynpunkt skull men även för de stackars djurens skull
Våra katter blev i år VÄLDIGT RÄDDA , varför vet jag inte riktigt, för raket skjutandet tyckte vi när vi var ute och bara tittade på , att det tog ett abrupt slut efter 6 minuter
Skönt på ett sätt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar